Saturday, December 11, 2010

THE END.

hmm..... stelah sekian lama aku ta meng-updatekan blog ini, at last. ak update gak.stelah dkt 9 bulan kowt. kalo makcik pregnant 2, da nk due da..hahaha....blog ini di-update smpena berakhirnya hidup ak sebagai pelajar sekolah. sediyh kowt. pergh......sob...sob....sob....
ap yg aku dapat rangkumkan utk sebulan terakhir ak diSAMURA.....

aku malas nk gi jauh-jauh, jd ak start ngan raye haji lah yeh,

HARI RAYA AIDILADHA 1431H

wohooo.....first time ak raya tanpa seorg ahli keluarga pn di
sisi. sedeyh memang sedeyh, tp ble da ramai2. seronoook!!!pagi2 gi qiamullail dlu, alhamudillah...syukur dapat laksanakan qiam dgn sempurna.
paginya.sume ngantuk.tp raya punya pasal,bangun gak. lagi2 ble ustaz amran datang aspura an.ish2....takbir di sekolah...sayu....sob..sob...sob....
ustaz mujib ketuai takbir raya. pastu ustaz gak yang bace khutbah raya. kesian uztaz, tersasul - sasul bace khutbah.tape uztaz, setahun sekali.
aiso, s/u badar yang berjaya
kalau aku kate aku sedih. mamat pakai baju hijau ni lagi sedih kowt. jauh dari parents, dah la dari perak. patut cam nak nanges jew addin.
makan, haha...sedap.macam masakan atok(tp atok nyer lagi sedap!)
inilah lauk yg kami makan. ketupat. rendang. sambal kacang. kuah lodeh.air, teh O


kemudian kami pon pergi untuk berkorban, ada 3 ekor. pengetua kate tuk dapatkan 0.39 kne amalan banyak. jadi, tu yang sampai 3 ekor tuh.

before
and after...
tamat seharian tu dengan penatnya. trutama aku, lolai, ng aiman pingu. tapi pengalaman beraya di skola sangat best.....ta sume org bleh dapat!

seterusnya, ta banyak benda aku buat, yg aku igt. ad solat hajat. alhamdullilah ramai yg datang.dari pantai timur pn sanggup datang. berkorban demi anak. jasa mak ayah susah nk balas kan?? then, SPM start. satu demi satu paper aku tempuh.susah memang susah tp ap boleh buat. berdoa je la....kte ckg rozlan,skarang ni dah bukan tugas kite...tawakal....ok

OUTING TERAKHIR SEBAGAI PELAJAR SAMURA.
haha....plan asal, nk gi cc murtabak jew.tp bacak excited nk kalah lawan FIFA 10, dy ajak gi bandar.

meet bacak. from diamond bay

mereka yang outing ng aku untuk kali terakhir. from left: bacak(teluk intan), memot (kepong), lowlie(ipoh), emet(pokok sena), azman(johor bahru).*tiada dlm gmba: azfar( johor bahru),ganu(kuala terengganu)

memot blanja pizza. huhu...thanks memot!

BGPians.mne dollah???

perjalanan pulang.jam menunjukkan 2.30 petang

hoho. pakcik guard ni berjasa. dy tandakan kad outing kali terakhir. tepat jam 2.50 petang!
ni la last time aku pakai baju korporat
sebenarnya banyak lagi benda2 pelik aku wat last2 niyh. cume ta mampu nk cite.haha....tp aku letak dlm kpale otak aku tuk dijadikan kenangan.....

8th DISEMBER 2010.
mereka banyak berjasa dengan kami trutama JF061.trimas ckg!
and, it is end of my journey as a students of SAMURA. no more sleeping in the class, no more DM, no riadah pagi, no more "perhatian kpd plajar aspura, sila pulang ke asrama utk kemas dorm" by ckg azman....and also, it is the end of my career as a KP.yahoo....!!!
ok SAMURA., see u next time..but i don't know when.




No comments:

Post a Comment